Kapacitet

Kapacitet knyter samman er organisation. Finns ni på flera platser? Då kan det passa er att hyra kapacitet. På så sätt kan ni binda ihop olika enheters lokala nätverk till ett.

Uthyrning av kapacitet, punkt-till-punktförbindelse, är främst för företag och organisationer med enheter på flera olika håll inom Wexnets täckningsområde. Vi hjälper er att binda samman olika enheters lokala nätverk (LAN) inom verksamheten. Genom att binda samman olika nätverk kan företagets tekniska utrustning placeras på en plats, men ändå användas från andra håll. På så sätt kan investeringar sparas in, samarbeten underlättas och kommunikationen förenklas.

Vi erbjuder 10, 100 eller 1000 Mbit/s-förbindelser. Vi levererar en säker och övervakad förbindelse utifrån era önskemål enligt CESAR2. Kontakta oss så berättar vi mer.

Fakta om Kapacitet

Övergripande tjänster: • Punkt-till-punkt • Punkt-till-Multipunkt

Kapacitet: • 10 Mbit/s • 100 Mbit/s • 1000 Mbit/s

Fysiskt gränssnitt: • Koppar RJ45 • Fiberpar SM/MM • Singelfiber SM, Tx 1310nm eller 1550nm

Logiskt gränssnitt: • Otaggad port. En logisk kanal per avlämningsport • Taggad port (trunk) 802.1Q. Flera logiska kanaler per avlämningsport. Wexnet och ni använder samma VLAN. Q-in-Q 802.1ad. Dubbeltaggad förbindelse. Ni kan själva sätta upp en trunk genom Wexnet.

CESAR2

Vi använder CESAR2, ett centralt system för accesser som ger operatörer möjligheten att direkt få åtkomst till vårt stadsnäts lokala accesser. Läs mer om CESAR2.

Servicenivåer

Nedan ser du de olika servicenivåerna vi erbjuder dig som företagare. Servicenivå 0 ingår i tjänsten. Önskar du en högre servicenivå beställer du den genom att kontakta oss.

 Servicenivå  2 1  0
 Tidomfång:  24/7  24/7 Mån-fre, 07-17
 Felsökning påbörjas:  inom 4 h  inom 4 h  inom 4 h
 Avhjälpt*:  inom 8 h  inom 24 h  inom 12 h vardagar 07-17
 Tillgänglighet:  99,9% hos kund  99,7% hos kund  99,5% hos kund
 Pris: 1 500 kr/mån 750/mån  –

*Tid för avhjälpning gäller ej om felet beror på avgrävning.

Kontakta oss

Servicenivå 0: felanmälan sker under kontorstid kl. 07:00-17.00 via e-post noc@wexnet.se.

Servicenivå 1 och 2: Felanmälan sker dygnet runt, alla dagar, via e-post noc@wexnet.se. Dessutom så kan man kontakta Wexnets beredskap dygnet runt. Återkommande driftmöten mellan kund och leverantör sätts upp där SLA och eventuella fel/problem gås igenom.

Kontakta oss för att få veta mer

Kontakta oss så hjälper vi er med en skräddarsydd offert. Vår rådgivning är så klart kostnadsfri foretag@wexnet.se.