Frågor och svar

Felanmälan

Min fiberkabel är avgrävd, vart felanmäler jag det?

Om din fiberkabel är avgrävd kontaktar du vårt Kundcenter så hjälper vi dig att felanmäla.

Kontakt Kundcenter:
Telefon 0470-70 33 33

Min internetanslutning är långsam, vad gör jag?

  1. Koppla din dator till din fiberswitch eller ditt bredbandsuttag med en nätverkskabel.
  2. Besök bredbandskollen.se eller speedtest.net och klicka på start.
  3. Vid avvikelser i hastigheten kontakta din tjänsteleverantör.

Min anslutning är instabil med många avbrott, vad ska jag göra?

  1. Starta om din fiberswitch.
  2. Koppla din dator till fiberswitchen med en nätverkskabel.
  3. Testa en annan nätverkskabel.
  4. Testa en annan dator.
  5. Felanmäl till din tjänsteleverantör om du fortfarande upplever avbrott.

Mitt internet fungerar inte alls, vad ska jag göra?

  1. Kontrollera att din fiberswitch har ström och lyser.
  2. Starta om din fiberswitch.
  3. Kontrollera att dina nätverkskablar fungerar.
  4. Testa en annan dator.
  5. Om det fortfarande inte fungerar, felanmäl till din tjänsteleverantör.

Vart vänder jag mig för teknisk support?

För teknisk support vänder du dig alltid till din tjänsteleverantör. Hittar tjänsteleverantören inget fel i sin tjänst skickar dem en felanmälan till oss. Har du allmänna frågor om till exempel ditt nätavtal eller din faktura från Wexnet är du välkommen att kontakta vårt Kundcenter.

Kostar Wexnets felsökning något?

En felanmälan till vår support är kostnadsfri (vanlig telefonitaxa gäller dock). Vid djupare felsökning utgår en kostnad enligt aktuell prislista. Mer information får du vid din kontakt med oss.