Frågor och svar

Kom igång

Vart hittar jag min aktiveringskod?

När du blivit tillagd i vår portal av din tjänsteleverantör skickas en aktiveringskod till din e-postadress som du registrerat. Ligger den inte i inkorgen kan du titta i skräpposten.

Har du inte registrerat någon e-postadress ringer du till vårt Kundcenter på telefon 0470-70 33 33.

Behöver jag en box för IP-TV?

Precis som för andra digitala TV-utbud behöver du en digitalbox för varje TV i hushållet. Digitalboxen får du av din tjänsteleverantör.

Hur gör jag för att komma igång?

Välkommen till Wexnet! Följ vår kom igång-guide för att aktivera ditt avtal till vårt nät.

Jag har beställt en tjänst via en tjänsteleverantör, hur kommer jag igång?

Har du beställt tjänster direkt via din tjänsteleverantör behöver du aktivera Wexnets fibernät innan dina tjänster kommer igång. Observera att det kan ta upp till en vecka innan din tjänsteleverantör aktiverar tjänsten när du beställer direkt via dem. Har du frågor kring en tjänst du beställt men som ännu inte aktiverat, hör av dig till din tjänsteleverantör igen. Läs här om hur du går tillväga.

Kan ni hjälpa mig med installationen?

Behöver du hjälp med att installera ditt bredband eller komma igång med dina tjänster? Kontakta våra samarbetspartners.