Frågor och svar

Felanmälan

Min anslutning är instabil med många avbrott, vad ska jag göra?

  1. Starta om din fiberswitch.
  2. Koppla din dator till fiberswitchen med en nätverkskabel.
  3. Testa en annan nätverkskabel.
  4. Testa en annan dator.
  5. Felanmäl till din tjänsteleverantör om du fortfarande upplever avbrott.

ADSL

Min anslutning är instabil med många avbrott, vad ska jag göra? (ADSL)

Upplever du störningar även i den fasta telefonin? I så fall bör du felanmäla telefonin till din telefonioperatör. Wexnet felsöker inte en ADSL-anslutning innan den fasta telefonin åtgärdats.

  1. Kontrollera att modemet är inkopplat i första jacket. Se separat anvisning för hur du hittar första jacket under rubriken Instruktioner.
  2. Koppla bort annan eventuell utrustning utöver modemet och datorn.
  3. Kontrollera din utrustning; modem, splitter, telesladd.
  4. Om du har ett konfigurerbart modem, alternativt ett kombinerat modem/router, kan du testa med att uppgradera mjukvaran i modemet. Kontakta din modemsupport för vidare hjälp.