Kom igång - haft Wexnet tidigare

Flyttar du från en bostad där du har våra tjänster till en annan bostad som också är ansluten till Wexnet behöver du inte säga upp dina tjänster i förväg. Har du redan sagt upp dina tjänster klickar du här.

I din bostad har du antingen ett bredbandsuttag vid ytterdörren eller en switch som kan vara monterad på en vägg eller i ett mediaskåp.

Bredbandsuttag               Switch

  1. När du kommer till din nya bostad ansluter du din dator direkt till valfritt uttag med en nätverkskabel (när du gjort ditt val av tjänster kan du koppla in din router).
  2. Öppna din webbläsare och gå till sidan www.wexnet.net.
  3. Logga in på ”mina sidor”. Om du inte har aktiverat dig på mina sidor behöver du kontakta Kundcenter för att få en aktiveringskod. Efter inloggningen använder du funktionen för flytt högst upp på sidan.
  4. Stäng av datorn i tio minuter, därefter ska det fungera som vanligt i din nya bostad.

Om det inte fungerar efter att du genomfört stegen ovan är du välkommen att kontakta vårt kundcenter på 0470-70 33 33 eller din tjänsteleverantör så hjälper de dig att komma igång.