Felanmälan och felsökning

Har du problem med din anslutning till internet, tv eller någon annan tjänst kontaktar du alltid din tjänsteleverantör i första hand. De hjälper dig att komma till rätta med problemet och håller i kontakten med Wexnet.

Felsök

Om din anslutning inte fungerar kan du felsöka i den här ordningen.

  1. Kolla driftstörning
    Kolla om det finns någon rapporterad driftstörning som berör din bostad på vår driftinformationssida.
    Se driftinformation
  2. Kontakta din tjänsteleverantör
    Kolla din tjänsteleverantörs hemsida om det finns rapporterade driftstörningar. Om inte, kontaktar du din tjänsteleverantör för att berätta om ditt avbrott.
    Se kontaktuppgifter
  3. Felanmälan
    Felanmäl till din tjänsteleverantör. De gör en felanmälan till Wexnet om det behövs.
    Se kontaktuppgifter

Långsamt internet? Testa din hastighet!

Bredbandskollen är ett enkelt sätt för dig att mäta din internethastighet. Om hastigheten är låg kan du få tips om hur du kan förbättrar den. Surfar du trådlöst kopplar du din dator till fiberswitchen eller ditt bredbandsuttag med en nätverkskabel och mäter därefter din internethastighet på bredbandskollen.se.

bredbandskollen.se

5 tips för bättre uppkoppling hemma

Tyvärr finns det saker hemma som kan bromsa ditt wifi, och gör att du upplever att ditt bredband går segt. Som tur är kan du ofta åtgärda wifi-bromsarna själv. Här ger vi dig 5 tips på vad du kan göra!

Läs tips