Svartfiber
Svartfiber är en punkt-till-punkt-förbindelse. Vill ni ansvara för er egen datakommunikation? Då kan svartfiber vara rätt lösning för er.
Svartfiber är en punkt-till-punkt-förbindelse som passar er som vill ta hand om er egen datakommunikationsutrustning, såväl intern som extern. Ni hyr svartfiber av oss och bestämmer själva vilken kapacitet och utrustning ni vill ha. Svartfiber beställs parvis. Vill ni ha högre säkerhet och tillgänglighet så väljer ni två eller flera fiberpar på samma sträcka eller redundanta fibervägar.
CESAR2
Vi använder CESAR2, ett centralt system för accesser som ger operatörer möjligheten att direkt få åtkomst till vårt stadsnäts lokala accesser. Läs mer om CESAR2.
Pris
Priset består av en engångsavgift som varierar beroende på hur många fiberpar ni väljer och eventuella kostnader för att bygga ut nätet. Utöver det betalar ni en månadsavgift som styrs av avståndet som hyrs och avtalstiden. Kontakta oss för en offert.
Så går det till
Vår överlämning sker vanligen med SC/UPC-kontakt i ODF eller motsvarande. Överlämningspunkt i fastigheten brukar vara i ett gemensamt utrymme som i en fjärrvärmecentral eller en elcentral.
Servicenivåer
Nedan ser du de olika servicenivåerna vi erbjuder dig som företagare. Servicenivå 0 ingår i tjänsten. Önskar du en högre servicenivå beställer du den genom att kontakta oss.
Servicenivå | 2 | 1 | 0 |
Tid omfång: | 24/7 | 24/7 | Mån-fre, 07-17 |
Felsökning påbörjas: | inom 4h | inom 4h | inom 4h |
Avhjälpt*: | inom 8h | inom 24h | inom 12h, vardagar 07-17 |
Tillgänglighet: | 99,9% hos kund | 99,7% hos kund | 99,5% hos kund |
Pris: | 1 500 kr/mån | 750 kr/mån | – |
*Tid för avhjälpning gäller ej om felet beror på avgrävning.
Kontaktvägar
Servicenivå 0: felanmälan sker under kontorstid kl. 08:00-17.00 via e-post noc@wexnet.se.
Servicenivå 1 och 2: felanmälan sker under kontorstid kl. 08.00-17.00 via e-post noc@wexnet.se. Dessutom så kan man kontakta Wexnets beredskap dygnet runt. Återkommande driftmöten mellan kund och leverantör sätts upp där SLA och eventuella fel/problem gås igenom.
Kontakta oss för att få veta mer
Kontakta oss så hjälper vi er med en skräddarsydd offert. Vår rådgivning är så klart kostnadsfri foretag@wexnet.se.