Serviceinriktad supporttekniker
Om arbetsplatsen
Växjö Energi, som är en del av Växjö kommun, erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom el, fjärrvärme och fjärrkyla. Genom dotterbolaget Wexnet erbjuder vi även bredband på flera orter i Kronobergs län. Hos oss blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens energisystem. Med stort engagemang och starkt miljöfokus skapar vi prisvärda och samhällsnyttiga tjänster som gör vardagen enklare för våra kunder – idag och i framtiden.
Vi tror på att en arbetsplats med jämställdhet och mångfald utvecklar oss och vår verksamhet. Vi månar om våra medarbetare och jobbar för en god balans mellan arbete, familj och fritid.
Arbetsuppgifter
Brinner du för att ge god service och är skicklig på att nå fram till olika kunder? Vi söker nu en positiv lagspelare som kommer ingå i vårt team på Wexnet drift!
Som supporttekniker på Wexnet blir du en viktig del av driftsorganisationen. I rollen bemannar du vår support främst via telefon och mailkontakt, men du är inte bara Wexnets ansikte utåt, utan även en stabil och positiv plattform internt. Ditt arbete utförs i nära samarbete med de som underhåller fibernätet för att skapa kundservice i toppklass där glädje, samsyn och engagemang kommer att vara en del av framgångsfaktorerna.
Att arbeta som supporttekniker på Wexnet ger en bra grund för att växa inom organisationen, då vi satsar på våra medarbetare och deras kompetensutveckling.
Kvalifikationer
Som person är du vänlig, tillmötesgående och trygg i dig själv. Du är tålmodig och tycker om att bygga relationer vilket bidrar till ett positivt klimat.
Du har en utpräglad servicekänsla och är bekväm i att kommunicera med kunder dagligen både via telefon och i skriftlig form. Du trivs i ett strukturerat klimat där det till viss del ingår rutinarbeten. Arbetet med att hjälpa våra kunder lösa problem motiverar dig och du är grundlig och metodisk i ditt sätt att arbeta samt envis nog att nå bästa möjliga resultat även i stressfulla situationer.
Du har en godkänd gymnasieutbildning, gärna med IT-inriktning, samt något års erfarenhet inom yrken som innebär kundkontakt. Vi värdesätter en grundläggande teknisk förståelse och erfarenhet av felsökning inom IT, erfarenhet av ärendehanteringssystem, nätverks- eller systemadministration, samt ett intresse för att utvecklas vidare inom IT och digital infrastruktur.
Då jobbet innebär kontinuerlig kundkontakt behöver du ha med dig god kunskap i det svenska och engelska språket, både muntligt och skriftligt. Kunskap i andra språk är meriterande.
I tjänsten kan det inom rimlig upplärningstid att ingå beredskap. Körkort för bil är därför ett krav.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Ansökan
Ansök senast: 2025-10-26
Referensnummer : VEAB 19/25
Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Välkommen att söka genom att:
Göra en digital ansökan via denna länk.
Kontakt
Kontaktpersoner
Mats Brynolf
Driftschef
Telefon 0470-77 51 17
E-post: mats.brynolf@wexnet.se
Facklig företrädare
Facklig företrädare för SEKO, Vision eller Ledarna nås via Växjö Energis kundcenter på telefon 0470-70 33 33
Övrigt
Välkommen med din ansökan!