Felanmälan och felsökning
Har du problem med din anslutning till internet, tv eller någon annan tjänst kontaktar du alltid din tjänsteleverantör för felanmälan. De hjälper dig att komma tillrätta med problemet och kontaktar vid behov oss på Wexnet för vidare gemensam felsökning.
Felsök
Om din anslutning inte fungerar kan du felsöka i den här ordningen.
- Kontrollera din utrustning
Kolla om lamporna lyser på din router och switch och kontrollera så att kablar inte är skadade.
Läs 5 tips om vad som kan störa nätverket
Läs felsökningsguide för bredband på bredbandsval.se - Kolla driftstörning
Kolla om det finns någon rapporterad driftstörning som berör din bostad på vår driftinformationssida.
Se driftinformation - Kontakta din tjänsteleverantör
Kolla din tjänsteleverantörs hemsida om det finns rapporterade driftstörningar. Om inte, kontaktar du din tjänsteleverantör för att berätta om ditt avbrott.
Se kontaktuppgifter - Felanmälan
Felanmäl till din tjänsteleverantör. De gör en felanmälan till Wexnet om det behövs.
Se kontaktuppgifter